Code oranje

Zoals iedereen ongetwijfeld gemerkt heeft, zijn de besmettingscijfers in België niet de goede kant op aan het gaan, in het bijzonder in Brussel en de Brusselse rand. Scouts en gidsen Vlaanderen heeft daarom ook besloten om vanaf 14 oktober het jeugdwerk in Vlaanderen volgens de maatregelen van code oranje te laten verlopen.

Maar wat betekenen die maatregelen concreet?

• Voor -12 jarigen verandert er eigenlijk niets. Scouting gaat nog steeds door in bubbels van 50, zowel binnen als buiten. Voor de kapoenen en welpen verandert er dus niets.
  • Voor de +12 jarigen, worden de regels iets strenger: Wanneer de activiteit binnen plaatsvindt, mag dit nog maar in bubbels van 20 en met mondmasker. Wanneer activiteiten buiten plaatsvinden, mag dit nog steeds in bubbels van 50.
    Wij vragen dus ook de jokers en de givers om allemaal een mondmasker te dragen (ook de jokers jonger dan 12 jaar).
  • Wij zullen als leiding bij de jokers en givers ook gedurende de hele vergadering onze maskers blijven dragen.
  • We vragen aan de ouders nog steeds uw kinderen te komen afzetten met mondmasker aan, en met de nodige social distancing.