KAMP 2021

Beste ouders en leden,

Nog twee maanden en dan start het kamp. We kunnen al meedelen dat de leiding er al enorm veel zin in heeft! Hieronder volgt belanrijke informatie:

Praktische informatie:

We gaan dit jaar op kamp op volgende data:

• kapoenen en welpen: 05/08/2021 – 09/08/2021
  • jokers en givers: 05/08/2021 – 15/08/2021

Eerst en vooral zijn er een aantal belangrijke richtlijnen om op kamp te mogen gaan tijdens Corona.

• Iedereen die mee wilt op kamp, mag natuurlijk mee!
  • Om uw kind mee op kamp te laten gaan, moeten wij een bevestiging hebben dat er in de voorgaande drie dagen geen symptomen van ziekte geweest zijn. Het maakt hierbij niet uit of het gaat om symptomen van corona of niet. In bijlage vindt u een document dat een van de ouders zou moeten ondertekenen als bewijs. Dit bewijs brengt u gewoon mee op 5 augustus, samen met de identiteitskaart/kids ID van uw kind.
  • Als uw kind tot een van de risicogroepen behoort (bijvoorbeeld bij diabetes), vragen wij om een attest van de dokter aan ons te bezorgen waarbij die toestemming geeft dat uw kind mee op kamp mag. Ook dit brengt u mee op 5 augustus.
  • Het is ook belangrijk dat u als ouder gedurende het kamp beschikbaar bent. Wanneer er een vermoeden van een coronabesmetting is, moeten de ouders het lid komen ophalen op kamp, het is niet de bedoeling dat de leiding dit doet.

Zoals we hadden gezegd in de vorige mail, vragen we om de leden zelf naar het kampterrein te brengen. Scouts en Gidsen Vlaanderen heeft ook bevestigd dat carpoolen mag, dus we verzamelen eerst om 9 uur aan de lokalen op donderdag 5 augustus 2021.

We vragen dan ook om uw kind op voorhand in te schrijven voor het kamp en om te laten weten of u zou willen rijden naar het kampterrein. We hebben een google formulier gemaakt waarin we volgende zaken vragen (DE LINK VINDT U ONDER HET STAPPENPLAN):

Volg de stappen aandachtig.

We leggen de stappen hier even uit maar ze zullen ook tijdens het invullen van de form nog eens uitgelegd worden. Als u meerdere kinderen heeft binnen de scouts, vul de form dan apart in per kind.

Link van het formulier: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSc-ABfXv3PyaNvgHb1W_buO5TJl8Y0-JqLT6f6w13999zjlLw/viewform?usp=sf_link

Stap 1:

– Schrijf uw kind effectief in voor het kamp van 2021

Stap 2:

– Volg de stappen om de steekkaart (medische fiche) van je kind in te vullen op de groepsadministratie.

Stap 3:

– Carpoolen mag dit jaar weer ☺️. We verzamelen 5 augustus om 9u aan de lokalen om van daaruit samen te vertrekken richting het kampterrein. Via een link naar een excel zullen we een overzicht maken van wie dat met wie kan rijden. Alvast een dikke merci aan de ouders die kunnen/willen rijden!!

Stap 4:

– Betaling kamp. Het kamp is dit jaar €90 voor kapoenen en welpen en €180 voor Jokers en Givers

Stap 5:

– Vergeet dit formulier niet te verzenden!

Als er iets niet duidelijk is in het formulier, stuur gerust een mailtje!

Om terug te komen zal er voor de kapoenen en welpen een bus klaar staan. De bus vertrekt op 9 augustus om 16 uur in de namiddag in Bastogne, wat maakt dat we rond 18 uur terug aan de lokalen zullen zijn.

De jokers en givers gaan op 15 augustus met de trein terug naar huis. Die trein zal rond 15 uur vertrekken, wat maakt dat ze rond 17.30 uur zullen aankomen in Brussel-Noord. Als wij die trein hebben vastgelegd, sturen we nog exacte informatie hierover naar de ouders van de jokers en de givers.

Plaats:

Dit jaar zal ons kamp plaatsvinden in Bastogne. Het exacte adres van de kampplaats is:

Marenwez

6600 Bastogne

In verband met het kampthema en wat de leden moeten meebrengen, zal er midden juli een kampkimmik verschijnen op de site en deze zal ook via mail doorgestuurd worden!

We merken dat er ook een aantal vragen kwamen in verband met het feit dat kapoenen en welpen maar vijf dagen op kamp gaan. Dit heeft te maken met het aantal inschrijvingen van vorig jaar. We merkten dat er meer leden van deze takken meegingen op kamp, omdat het geen volledige week was. Dit is iets dat voor dit jaar vaststaat, maar wij zullen na kamp met jullie contact opnemen om dit te evalueren en eventueel aan te passen naar volgende jaren toe.

Hopelijk is duidelijk. Als dit niet het geval is, laat het ons dan zeker weten via een mailtje en daar zullen we dan meer duidelijkheid bieden.

Tot heel snel!

Groetjes

Een leidingsploeg die er enorm veel zin in heeft!